Makt och media i ett konstruerat samförstånd

Foto: John Baker on Flickr
  • Lördag 14 Aug 2021 2021-08-14
E-post 1198

I årets SOM-undersökning framgår att kriminalitet och migrationsrelaterade frågor kommer dominera valrörelsen 2022. Men trots detta handlar mycket av den mediala och politiska rapporteringen om klimatet. Media och politiker kommunicerar en tyngdpunkt på klimatfrågan medans väljare sinsemellan kommunicerar andra frågor. Något som blir uppenbart i den senaste globala World Value Survey-undersökningen från juli.

NITEK Publicism som driver Ledarsidorna är beroende av er läsare för vår överlevnad.Som prenumerant och premiumkund kan du ta del avpodden.

Som prenumerant får du även tillgång till poddar och hela nyhetsarkivet med över 3 000 artiklar.

Ur dagens artikel framgår det med viss tydlighet hur diskrepansen mellan väljare å ena sidan och media samt politiker å andra sidan kan uppstå. Det handlar ytterst om statsbidragen till media.

Är du redan prenumerant men har svårigheter så kontakta då kundservice på mailen som du finner här.

Du kan pröva på för en krona under 14 dagar.

Missa inte våra fördjupande reportage och extramaterial i våra avslöjanden. Med Plus får du tillgång till alla artiklar, bilder och videoklipp. Glöm inte att med fler prenumeranter kan vi satsa ännu mer på relevant journalistik.

Redan medlem? Glömt ditt lösenord?

Innehållet som publiceras på Ledarsidorna.se omfattas av grundlagsskydd. Detta inkluderar inte kommentarsfältet. Du som kommenterar är helt ansvarig för det du skriver.

Mer från Ledarsidorna.se