Makt och media i ett konstruerat samförstånd
I årets SOM-undersökning framgår att kriminalitet och migrationsrelaterade frågor kommer dominera valrörelsen 2022. Men trots detta handlar mycket av den mediala och politiska rapporteringen om klimatet. Media och politiker kommunicerar en tyngdpunkt på klimatfrågan medans väljare sinsemellan kommunicerar andra frågor. Något som blir uppenbart i den senaste globala World Value Survey-undersökningen från juli.
NITEK Publicism som driver Ledarsidorna är beroende av er läsare för vår överlevnad.Som prenumerant och premiumkund kan du ta del avpodden.
Som prenumerant får du även tillgång till poddar och hela nyhetsarkivet med över 3 000 artiklar.
Ur dagens artikel framgår det med viss tydlighet hur diskrepansen mellan väljare å ena sidan och media samt politiker å andra sidan kan uppstå. Det handlar ytterst om statsbidragen till media.
Är du redan prenumerant men har svårigheter så kontakta då kundservice på mailen som du finner här.
Du kan pröva på för en krona under 14 dagar.